Praktisk Information

Her har vi forsøgt at samle det mest relevante information til dig som er nuværende eller kommende patient hos HHA Privatklinik.

Ventetider

Klinikken blev etableret i oktober 2023. Vi forventer, at vi frem til julen 2024 vil kunne tilbyde tid til udredning og behandling indenfor to til tre uger.

Vi forsøger løbende at holde siden opdateret, så du kan regne med den oplyste ventetid.

Tidsbestilling

Første tid aftales telefonisk. Herefter aftales næste tid så vidt muligt som afslutning på en konsultation.

Klinikken har samtaler tirsdag, onsdag og torsdag, og der kan være mulighed for sen eftermiddag tidlig aftenkonsultation efter nærmere aftale. Vi forsøger at tilpasse os din kalender.

Sikker kommunikation

Det er vigtigt for os, at kommunikation om følsomme oplysninger foregår sikkert. Skriv derfor ikke følsomme oplysninger i en almindelig e-mail og skriv ikke SMS. SMS reagerer vi ikke på.

Når du er blevet oprettet i vores journalsystem, har vi mulighed for at sende og modtage beskeder sikkert via E-boks eller Lægevejen.dk. Og ellers kan du altid ringe i telefontiden.

Aflysning

Hvis du bliver nødt til at aflyse en aftale, skal det ske mindst 48 timer på forhånd. For en aftale mandag vil det sige senest fredag kl. 15. Aflyser du senere, eller udebliver du uden varsel, opkræver vi et aflysningsgebyr på 1.000 kr. uanset årsagen til aflysningen.

Hvis vi bliver nødt at aflyse eller ændre din tid, ringer vi direkte til dig i så god tid som overhovedet muligt. Vi prioriterer selvfølgelig at give dig en erstatningstid, der passer dig og så tidligt som muligt. Du vil også modtage aflysningen og den nye tid per mail.

Transport

Klinikken er nemt tilgængelig og ligger tæt ved Ringsted Station. Planlæg med at ankomme i god tid – der er et venteområde ved hovedindgangen. Du kan se rejseråd her.

Medicin og recepter

I klinikken udsteder vi kun recept på den medicin, som du har fået ordineret fra os.

Receptfornyelse skal ske i forbindelse med lægekonsultation med mindre andet er aftalt. Undtagelsesvist kan receptfornyelse ske ved telefonisk henvendelse.

Når en recept er udstedt ligger den efter kort tid på den fælles receptserver og er klar til at blive afhentet på apoteket. Al udskrevet medicin registreres på det Fælles Medicin Kort og kan dermed også ses af andre læger, der senere skal behandle dig.

Priser og betaling

Du kan se prisoversigten her.

Efter en konsultation får du tilsendt en faktura i E-boks, som skal betales indenfor 3 hverdage. Vores konto i Danske Bank har reg.nr. 3409 og kontonummer 13668930.

HUSK altid at anføre det nummer, der står på fakturaen, når du overfører.